Wat is uw rol binnen de bank?
Mijn rol bestaat uit het implementeren van de verkoopstrategie van Puilaetco en het doorverwijzen van onze toekomstige cliënten naar een Client Advisor die hun bevoorrechte adviseur wordt. Het werk van mijn team omvat een digitaal deel, met onder andere notoriëteitscampagnes op sociale netwerken, mailings, monitoring, data-analyse, enz., en een relationeel deel, d.w.z. contacten leggen en mensen ontmoeten die mogelijk geïnteresseerd zijn in de diensten van de bank.
Kunt u ons een paar voorbeelden geven van recente verkoopsinitiatieven?
In juni wilden we 'de' private bank zijn die pionierde met een beter rendement op spaargeld, na de rentestijging: via de pers en sociale netwerken lanceerden we met succes de campagne Save Only, die een zeer aantrekkelijk rendement biedt op termijnrekeningen voor een periode van maximaal 18 maanden.
In augustus hebben we een promotiecampagne gevoerd over tweede verblijven, die deel uitmaken van het familievermogen en waarvan de fiscale en erfrechtelijke gevolgen niet onderschat mogen worden.
Op langere termijn werken we ook aan het vergroten van de bekendheid van ons Richer Life Plan, onze holistische gepersonaliseerde dienstverlening, door middel van advertentiecampagnes op sociale netwerken en exclusieve evenementen om de toegevoegde waarde ervan te laten zien.
Hoe bent u aan uw functie bij Puilaetco begonnen?
Allereerst heb ik veel geobserveerd en vragen gesteld om de filosofie van de bank, haar ambities, haar cultuur, haar cliënten, haar activiteiten en alle interne werkzaamheden te begrijpen. De business developer is een woordvoerder van het bedrijf. Hij of zij moet de identiteit van het bedrijf, de waarden, het dienstenaanbod enz. overbrengen.
Er zijn twee prioritaire doelstellingen naar voren gekomen: het digitale luik ontwikkelen om een groot aantal mensen te bereiken die mogelijk geïnteresseerd zijn in onze private bank en de Client Advisors helpen om nieuwe cliënten te vinden door prospects te identificeren die echt geïnteresseerd zijn.
Wat vindt u het leukst aan uw job?
Ik vind het leuk om contact te hebben met heel veel mensen binnen en buiten de bank en om de ruimte te hebben om te creëren. Initiatieven bedenken, ideeën bespreken met het management, ze uitvoeren en de resultaten meten is ongelooflijk verrijkend.
Welke evenementen organiseert u in de nabije toekomst?
De teams van Business Development en Marketing & Communicatie werken hand in hand om hun krachten te bundelen en de deelnemers onvergetelijke momenten te bieden. Naast evenementen voor cliënten organiseren we ook passiegerelateerde evenementen waarbij we zowel cliënten als prospects uitnodigen. Zo kan iedereen zijn netwerk uitbreiden en krijgen prospects de kans om te horen hoe tevreden onze cliënten - uiteraard onze beste ambassadeurs - zijn. In juni organiseerden we bijvoorbeeld de tweede Puilaetco Golf Experience met 100 deelnemers. In september is er "Les Voiles du Zoute" voor de zeilliefhebbers en in 2024 willen we doorgaan met ons NextGen-initiatief dat zich toespitst op de opleiding van jonge mensen, want wij begeleiden families over de generaties heen en er komt heel wat kijken bij het beheer van een familievermogen.
Ziet u een verrijkende carrière ook helemaal zitten?